Vårt ansvar för människan

Människor är det absolut viktigaste vi har. Det gäller både våra städhjältar och våra kunder. För oss är det såklart självklart att vi tar hand om dem därefter! Cykeln av att få nya kunder och då kunna skapa ännu fler arbetstillfällen är hela vårt existensberättigande och vi är stolta över att vi är så duktiga på att sätta människor från utanförskap i arbete. Vi ger många ungdomar sitt allra första jobb, inträdesbiljetten till den svenska arbetsmarknaden för många som är födda utomlands och öppnar gärna dörren för personer som har vissa utmaningar i andra branscher, t.ex. för att de är döva. Städarna välkomnar alla med hjärtat på rätt ställe – det ska vi fortsätta med!

Städarnas historia

Tydligt fokus 

Organisationen har vuxit sig stor men vi drömmer ännu större! ? Städarnas fokus ska alltid ligga på människorna. ❤️ Att skapa något som gör gott och har betydelse för andra. Städarnas framgång har alltid varit, och kommer alltid fortsätta vara, att vi håller hårt i våra kärnvärden. Att vi i allt vi gör fokuserar på det som är viktigast – människan. Vi ska ha branschens nöjdaste kunder och stoltaste medarbetare!

Läs om städhjältarna

Jämställdhet & Jämlikhet

Vi har ett mål om ett jämlikt och jämställt Städarna. Vad det innebär för oss är att alla ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter hos oss. De som blir en del av Städarnafamiljen är människor med Städarnas värderingar – hur du än definierar dig! Vi är måna om att ha en blandad styrka hos oss och jämställdhetsarbetet är till stor del kvalitativt inriktat och handlar främst om förhållningssätt och attityd istället för att medarbetarna ska ha en viss procentuell sammansättning av olikheter. Detta tydliggörs i vår Jämställdhets- och Mångfaldspolicy.

Vi säger nej tack till kunder

OK, kanske inte alla kunder. Men en sak är säker, kunden har inte alltid rätt. Vi gör aldrig någonsin avsteg från att alla ska känna sig 100% trygga i sitt arbete på Städarna. ❤️ Vad betyder egentligen det?
Vi har tidigare avslutat uppdrag där vi inte kan säkerställa våra medarbetares trygghet eller arbetsmiljö. Vi tvekar aldrig att göra samma sak igen, oavsett hur stor kunden är.

Utbildning ?

Alla våra medarbetare får utbildning inom städservice och hushållsnära tjänster. I utbildningen ingår bland annat kunskap om kemiska rengöringsmedel, städmetoder, städteknik, hygien, ergonomi, första hjälpen vid olycksfall och sist men inte minst miljöaspekter. Eftersom vi har medarbetare från ca 50 länder har vi självklart utbildningar på flera språk, till och med teckenspråk!

Schyssta villkor ❤️

Städarna har kollektivavtal som innebär schyssta arbetsvillkor och en bättre arbetsmiljö för våra medarbetare. Mår medarbetarna bra mår ditt hem bra! För att vara säkra på att vi väljer rätt sätt att ta hand om våra städhjältar gör vi löpande undersökningar över hur de mår i sitt arbete. I den senaste undersökningen var medarbetarnöjdheten över 5 på en 6-gradig skala! ??

Auktoriserat Serviceföretag

Vi är ett auktoriserat serviceföretag ❤️

Det betyder kort och gott att vi följer Almega Serviceföretagens auktorisationskriterier och vilka det är kan du läsa mer om på knappen nedan. ??

Drömfonden

Vi vill bidra till att fler kan uppnå sina drömmar och har därför startat Drömfonden, där du kan ansöka om hjälp att få din dröm uppfylld. Den senaste drömmen vi uppfyllde var att hjälpa en medarbetare med drömmen att ta körkort ?