Har något gått sönder? ?

Eller har du synpunkter på städningen vi har utfört hos dig? Att få veta att något gått tokigt är det enda sättet vi kan hjälpa till, eller bättra oss. Hör gärna av dig! ?


När en skada inträffat
Skada inträffar och kunden själv anmäler detta till Städarna på “anmäl skada”. Vi kan inte ta emot anmälningar via sms, mail eller telefon.

Vi utreder
Städarna utreder om vi har orsakat skadan eller inte. Vid behov tillkallas ämnesexpert. Om Städarna inte anser sig ha orsakat skadan avslutas ärendet och du som kund vända dig till ditt hemförsäkringsbolag. 


Laga eller ersätta?
Om Städarna orsakat skadan utreder vi om vi kan laga eller ersätta skadan. Bedömningen görs vid behov i samråd med ämnesexpoert och/eller Städarnas försäkringsrådgivare.


Sista steget
Ärendet avslutas


Bra att veta
Du behöver anmäla skadan direkt när den inträffat. (Ju längre du väntar med att anmäla en eventuell skada, desto svårare blir skadan att bedöma och ärendet kommer ta längre tid.)

  • Försäkringsrådgivare och försäkringsbolag kan inte ta hänsyn till ett föremåls affektionsvärde, emotionella värde eller historia. Det innebär att det som eventuellt skadats enbart kommer att bedömas utifrån ett ekonomiskt värde.
  • Om du har antika föremål, musikinstrument, dyr konst eller andra föremål som har eller behöver en särskild objektsförsäkring behöver du informera oss om detta.