Städarnas visuella identitet

Här kan du lära dig om allt som är galaxklass och vad som är lost in space.  ??‍♂️

Vi vill att allt vi kommunicerar ska vara tilltalande och lätt att förstå för alla. Känner du dig minsta osäker ställ gärna en fråga en extra gång. Skicka ett mejl till [email protected]

Vilka typsnitt använder vi?

Montserrat (Google Font)

Permanent marker (Google Font)

rubriken används Montserrat Bold. När vi skriver en brödtext använder vi Semi Bold och i längre löpande texter används Montserrat Regular. Som kontrasterande i t.ex. annonser kan vi använda Permanent Marker.

Färg på text
När bakgrunden är vit eller ljusgrå används Darkest Blue och på blå bakgrund används vit text.

Ladda ner typsnittet här

Städarnas färger

Vi har samlat våra färger som vi använder oss av. Vi har tre stycken blå nyanser och tre färger i gråskala.

 

Blåa färger ?

Darkest Blue
CMYK
100%, 72%, 41%, 38%
RBG
#063753

Dark Blue
CMYK
90%, 58%, 35%, 23%
RBG
#1f5370

Blue
CMYK
84%, 41%, 29%, 13%
RBG
#20718e

Light Blue
CMYK
74%, 13%, 5%, 0%
RBG
#11a8da

Färger i gråskala

Light Grey
CMYK
21%, 16%, 16%, 1%
RBG
#d0cfd0

White
CMYK
0%, 0%, 0%, 0%
RBG
#ffffff

Kompletteringsfärger ?

Green-ish
CMYK
55%, 0%, 39%, 0%
RBG
#7cc5af

Blue-ish
CMYK
63%, 0%, 24%, 0%
RBG
#57bfc9

Städarna-loggan

Den här är våra ordinarie logga och den finns i två versioner för att passa både ljus och mörk bakgrund. Det här är vårt första alternativ och vi använder den här versionen så mycket vi bara kan.

Här finns vår logga i olika versioner att ladda ner

Städarna-loggan

Den här är våra ordinarie logga och den finns i två versioner för att passa både ljus och mörk bakgrund. Det här är vårt första alternativ och vi använder den här versionen så mycket vi bara kan.

Städarna-loggan i enfärg

Den här är våra ordinarie logga och den finns även två versioner för att passa både ljus och mörk bakgrund när det inte är möjligt med flerfärgstryck.

Städarna-loggan centrerad

Den här är en version av loggan som används när det inte finns någon annan utväg.
Exempelvis skulle det kunna vara i en kvadrat där ordinarie logga blir för liten, då kommer denna till undsättning för att behålla synligheten för vårt varumärke. ??‍♀️

Städarna-loggan centrerad i enfärg

Den här är en version av loggan som används när det inte finns någon annan utväg när det inte är möjligt med flerfärgstryck.
Exempelvis skulle det kunna vara i en kvadrat där ordinarie logga blir för liten, då kommer denna till undsättning för att behålla synligheten för vårt varumärke. ??‍♀️

Städarna-droppen

Droppen använder vi så mycket vi kan och den ska aldrig användas ensam. Exempel på när vi används separerad från ”Städarna” i vår ordinarie logga är exempelvis i profilbilden på Instagram och Facebook där användarnamnet ”Städarna Sverige” finns i anslutning till droppen.

Frizon runt loggan

För att loggan ska få glänsa i sen helhet har vi alltid en frizon runt loggan vilket är det ihåliga i droppen som bildar en kvadrat.


Fel användning ?

Vi älskar kreativa uppfinningar dock inte när det förvränger loggan. Exempel på det är när en outline läggs till runt loggan eller när proportionerna ändras.

Är du osäker?! ?
Släng iväg en fråga till oss på [email protected]

Ändring av logga 

Vi älskar kreativa uppfinningar dock inte när det ändrar eller förvränger loggan. Exempel på det är när en outline läggs till runt loggan eller när proportionerna ändras. Den ska inte heller förändras i uppställning
eller justeras i form eller proportion.

Logotyp mot fel bakgrund 

Logotypen ska inte placeras på en bakgrund som är rörig eller har dålig kontrast.

Våra känslor i bilder

Här har vi samlat ett gäng med bilder som ska försöka få fram den känslan vi vill ha när vi utrycker oss i kommunikationen.


Vi vill att bilderna ska ge känslan riktiga hem med värme.


Vi vill att bilderna förmedlar lekfullhet och glädje. ?

Vårt sätt att kommunicera

Det är inte lätt att förklara, men vi har försökt sammanfatta sättet vi vill prata på och det är med ansvar och glädje.
Vi försöker inte krångla till det speciellt mycket, vi försöker prata med dig på samma sätt som vi pratar med våra bästa kompisar.

Vi vill inte låta byråkratiska eller stela, vi talar till våra kunder/medarbetare på ett avslappnat och serviceinriktat sätt. Vi är gärna skämtsamma och lekfulla men tummar aldrig på vårt professionella bemötande.

Vi använder gärna emojis men inte i överflöd (det kan bli för mycket av det goda ?).